tirsdag 29. mars 2016

Ting jeg ikke liker



Jeg er ikke særlig glad i vinteren. Dette er en kald årstid hvor bakken er fylt med mye is. Her har jeg tatt et makrobilde av isen på bakken, og ved hjelp av redigeringen i "Photoshop", ser isen ut som krystaller.


I utgangspunktet liker jeg ikke dette bildet. Jeg assosierer det med skolehverdagen. Elevene får ikke stå parkert på skolen, selv om det er mange ledige plasser. På dette bildet ser vi ledige parkeringsplasser som er reservert til lærerne. Står også på skiltet at lærerne har rett på parkeringen selv i ferien. Jeg har redigert bildet i "Photoshop" hvor jeg har redigert "Contrast". Med den høye kontrasten her jeg fremmet Dynamikken har stor betydning når det kommer til formgivingen. Det er motsetningene som skaper bevegelse, kraft og liv i bildet. Det gjør at jeg mister fokuset fra skiltet. 


Dette er et bilde av en rød søppeldunk. Den er ødelagt og noen har gjort hærverk. Dette liker jeg ikke, men etter litt redigering har jeg fremmet det kunstneriske uttrykket. Dette ligner nå et maleri, og jeg syntes det er flott.


Dette motivet forbinder jeg egentlig med forskjellene mellom lærer og elev. Alle elevene må slite seg opp i 4. etasje, mens lærerne kan ta heisen. Nå har jeg redigert det i "Photoshop" ved hjelp av "crop" og "curves". Nå er bildet spennende, og livlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar