mandag 23. mai 2016

Street fotografering

I denne oppgaven skulle jeg ta ulike bilder i forhold til Street Photography. Det var spennende, annerledes og nytt. På lik linje med tentamen, ble jeg også i denne oppgaven presset litt ut av min komfortsone. Oppgavene går under hovedkompetansemålet: Foto, Grafikk og samfunn, og jeg syntes det er spennende å se hvordan tilfeldighetene kommer frem i mine foto. 


Jeg syntes det var litt skremmende å ta bilde av tilfeldige mennesker på gaten, men ettersom jeg tok bildet ganske kjapt og tilfeldig gikk det bedre. Man ser ikke hele kroppen, men dette fremmer det typiske tema street, og menneske i bevegelse. Bildet er kult, og trengte ingen redigering. Jeg tolker også at disse jentene er ute i byen for å shoppe. 


Dette bildet viser handling, og står i samspill med bildet ovenfor. Dette skaper en rød tråd. 


I dette bildet har jeg tatt i bruk lang lukker, for å fremme handling i bildet. I det kjedelige og banale miljøet, skaper bilene og mennesket liv i bildet. Jeg syntes ikke bildet trengte noen redigering, og uttrykket bymiljøet på en fin måte. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar