søndag 13. september 2015

Høstens grøde

Denne ukens oppgave var å fotografere høstens grøde. Høsten er en av mine favoritt årstider, mye på grunn av fine motiver å fotografere. Høsten består i tradisjonell sammenheng av september, oktober og november. Den vakre årstiden forbinder jeg med fine farger og selvfølgelig høsting av korn, epler, bær, poteter og mye annet. Når man bor såpass sentralt som meg, har jeg lite kunnskap om hvordan dette foregår. I anledning med øvelseskjøring tok jeg med meg kameraet mitt, og tok turen opp til Reddal. Her fikk jeg se og lære mye om hvordan høstingen forgår. Besøkte flere gårder for å få bilder av ulike høsttings metoder. Under vil du få et lite innblikk i hva jeg har sett. Alle bildene er tatt med Canon EOS 450D.


Dybdeskarphet: f. 7.1
ISO: 300
Eksponeringstid: 1/200 sek
Redigering: Redigert lysstyrke og kontraster i Photo Shop 



Dybdeskarphet: f. 7.1
ISO: 300
Eksponeringstid: 1/200 sek
Redigering: Redigert lysstyrke og kontraster i Photo Shop 


Dybdeskarphet: f. 7.1
ISO: 200
Eksponeringstid: 1/150 sek
Redigering: Redigert fargene kaldere siden det vender mot høsten



Dybdeskarphet: f. 6.7
ISO: 200
Eksponeringstid: 1/200 sek
Redigering: Redigert lysstyrken i instagram



Dybdeskarphet: f. 8
ISO: 200
Eksponeringstid: 1/125 sek
Redigering: ``VSCOcam`` M3



Dybdeskarphet: f. 5.6
ISO: 200
Eksponeringstid: 1/60 sek
Redigering: Redigert lysstyrke og kontraster i Photo Shop 


 Dybdeskarphet: f. 5.6
ISO: 200
Eksponeringstid: 1/60 sek
Redigering: ``VSCOcam`` C1 


 Dybdeskarphet: f. 8.1
ISO: 200
Eksponeringstid: 1/125sek
Redigering: Redigert lysstyrke og kontraster i Photo Shop 


 Dybdeskapet: f. 7.8
ISO: 200
Eksponeringstid: 1/250 sek
Redigering: Redigert lysstyrke og kontraster i Photo Shop 


Dybdeskapet: f. 8
ISO: 200
Eksponeringstid: 1/250 sek
Redigering: ``VSCOcam`` M5


Alt i alt syntes jeg denne oppgaven har være spennende og veldig morsom, men har til tider vært frustrert. Når du skal ta bilder av noen i aktivitet kan dette by på utfordringer. Dette er ferdigheter og innstillinger jeg ønsker å lære mer om dette semesteret. Ønsker også å lære mer om redigeringer i Photo Shop. Det resulterte i flere gode bilder, og syntes jeg får frem det høstlige preget gjennom motiv, farger og redigering på en fin måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar