mandag 7. september 2015

Megselv, mitt hjem, min hobby og favoritt mat

Denne ukens oppgave var å legge ut en collage av hva du forbinder med; megsselv, mitt hjem, min hobby og min favorittmat. Jeg har redigert bildene sammen i en app på mobiltelefonen min som kalles ``F.Maked.HD``.


I det øverste bildet til venstre har jeg valgt å plassere et bilde av meg og mine venner. Jeg kategoriserte vennene mine innenfor ``meg selv`` ettersom de er en stor del av mitt liv, og jeg er med dem omtrent hver dag. Bildet er tatt med iphone 5s i Rhodos denne sommeren. Bildet er ikke redigert ettersom det er tatt i dagslys. Jeg syntes fagene var fine som de var, uten at det trenge noen form for justering.

Bildet øverst til høyre er det plassert et husnummer. Dette valgte jeg i og med at jeg bor i St. hansveien 5. Dette bildet er også tatt med iphone 5s, men i motsetning til forrige bildet redigerte jeg dette i Photoshop. Her beskjærte jeg bildet med hjelp av ``crop``, og redigerte lyset litt sterkere med ``brightness``.

Bildet nede til venstre er nok et av mine favoritter. Dette tok jeg på tur i skogen med speilrefleks kameraet mitt (Canon 450). Personlig syntes jeg dette er et veldig koselig bilde som forteller mye om hvordan stemningen er. Jeg valgte akkurat dette bildet fordi jeg er glad i å gå tur i skogen, og være i fysisk aktivitet. Bildet er redigert i Photoshop hvor jeg først brukte ``crop`` for å beskjære bildet, deretter brukte jeg ``kontrast``.

På bildet nederst til høyre ser du to glass med smoothie. Her har jeg tatt ferske bær og mikset sammen med juice. Dette er et sunt og godt lite mellom måltid. Bildet er tatt med iphone 5s. Jeg har brukt redigeringen ``clarendon`` i instagram for å få fargene til å blir enda friskere. Fargene gjør at drikken ser enda mer fristende og fersk ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar